Sinds de beëindiging van de BAR-samenwerking is de gemeente Barendrecht weer zelfstandig. Dat betekent extra aandacht voor betere en snellere dienstverlening voor Barendrechters.
In het meerjarenprogramma zijn hoge ambities gesteld voor klantgerichte en professionele dienstverlening. De focus ligt op korte wachttijden, duidelijke antwoorden, en korte lijnen voor inwoners.
Het Klantcontactcentrum (KCC) heeft in 2024 op 53 dagen een serviceniveau van 100% behaald, waardoor directe hulp zonder wachttijd mogelijk was. Op andere dagen lag de telefonische bereikbaarheid ruim boven de 90%, een prestatie waar de gemeente trots op is.
De verbeteringen in de bereikbaarheid zijn onderdeel van de inzet voor betere dienstverlening. Er wordt continue gewerkt aan het optimaliseren van de online service voor snel en eenvoudig contact en afhandeling van zaken.
Burgemeester heeft persoonlijk het telefonisch keuzemenu ingesproken, waardoor u nu in slechts 3 stappen een medewerker kunt spreken. Deze aanpak zorgt ervoor dat de gemeente bekendstaat om snelle en goede hulp, zonder lange wachttijden.
Voor vragen of zaken regelen, neem contact op via 14 0180 of bezoek www.barendrecht.nl. Op werkdagen zijn de collega's van de gemeente beschikbaar van 08.30 tot 17.00 uur voor uw vragen en hulpbehoeften.